Відповідно  до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» №157-VIII від 05.02.2015 із змінами та доповненнями,  розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації «Про затвердження висновку обласної державної адміністрації, щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад» від 15.09.2017   №527,  рішень   «Про добровільне об’єднання територіальних громад» Михайлівської сільської ради   від 20 вересня 2017 року № 23-1/VII, Ребедайлівської сільської ради  від 20 вересня 2017 року  № 23-1/VII, Ревівської сільської ради від 20 вересня 2017 року  № 23-1/VII  було утворено Михайлівську об’єднану територіальну громаду  (ОТГ) з центром у селі  Михайлівка Кам’янського району Черкаської області шляхом об’єднання Ребедайлівської, Ревівської  та Михайлівської сільських рад. До складу Михайлівської  об’єднаної  територіальної  громади входять села: Михайлівка, Ревівка, Пляківка, Ребедайлівка та селище Лісове.

Географічне розташування ОТГ, опис суміжних територій

На території Михайлівської сільської ради розташовано п’ять населених  пунктів: Михайлівка, Ревівка, Пляківка, Ребедайлівка та селище Лісове. Адміністративно-територіальним центром Михайлівської сільської ради об’єднаної територіальної  громади є село Михайлівка, яке знаходиться на відстані 10 км від районного центру м. Кам`янка, 12 км до найближчої залізничної станції  м. Кам`янка та 60 км до обласного центру м.Черкаси.

Через територію сільської ради проходить автошлях Київ-Луганськ-Ізварине.

Відстань від адміністративного центру с.Михайлівка до населених пунктів ОТГ: с.Ревівка – 17км, с.Пляківка – 14км, Ребедайлівка – 6км та селище Лісове – 9км.

Територія сільської ради складається з 2269 дворів і нараховує 4085 жителів.

Загальна площа території Михайлівської ОТГ складає 11027,8 га. Основною структурно - планувальною одиницею населених пунктів є вулиці з одно та двосторонніми забудовами. За функціональним призначенням територія громади поділяється на виробничу, сільськогосподарську та сільську місцевість.

На території сільської ради під водними об’єктами зайнята площа – 36,43 га. Грунтові води залягають на глибині більше 5 метрів.

Територія сільської ради безпечна щодо затоплення повеневими водами. Небезпечні геологічні процеси відсутні. Основу ґрунтового покриву складають чорноземи опідзолені важкосуглинкові, опідзолені слабозмиті легкосуглинкові грунти.

Села громади електрифіковані, мають телефонний зв’язок, газифіковані, централізоване водопостачання та місцева каналізація частково присутні.

На більшій частині території громади вулиці не мають твердого покриття. Зелені насадження представлені лісами, парками, садками та присадибними ділянками.

Клімат території помірно континентальний з м’якою зимою та досить теплим, з достатньою кількістю опадів, літом. Однак останні зими дещо морозні, а літо посушливе.

В цілому клімат території можна вважати комфортним для життя та сприятливим для господарської діяльності, в першу чергу для розвитку сільського господарства.

Санітарна очистка територій сіл громади проводиться індивідуально по кожному подвір’ї.

В адміністративно - громадському центрі зосереджені сільська рада, будинок культури, бібліотека, школа, школа-інтернат, дитячий садочок, амбулаторія загальної практики сімейної медицини, магазини, пам’ятник загиблим воїнам, церква святого архангела Михаїла  в селі  Михайлівка Кам'янського району Черкаської області, яка  побудована в 1888 році.

Територія Михайлівської громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися   сіл Михайлівка, Ревівка, Пляківка, Ребедайлівка та селище Лісове.

 myhailivkaotg

Карта Михайлівської ОТГ

Територія громади межує з:

1) північного сходу – с. Флярківка;

2) північного заходу – с. Березняки;

3) півночі – с.Сунки;

4) сходу – с. Грушківка

5) південного заходу – с. Лебедівка;

6) півдня – м. Кам`янка;

7) заходу - с. Райгород.

                   Демографічна ситуація, ринок праці ОТГ

Нерівномірність в розвитку суспільства, природно - екологічні і соціально-політичні потрясіння, війни, репресії, якими багата українська історія і супутні їм різкі погіршення рівня життя відчутно позначаються на режимі відтворення населення, ведуть до падіння народжуваності, зростання смертності.

Сучасна демографічна ситуація, що склалась в селах громади характеризується збереженням тенденції скорочення чисельності населення, його економічно активної частини і питомої ваги зайнятості населення.

  Загальна чисельність зареєстрованого населення Михайлівської об’єднаної громади станом на 01.12.2018  4085 осіб, з них 1251 пенсіонери, що складає 30,6%, фактично проживає  4085 осіб.

  Як і загалом в Україні, на території об’єднаної територіальної громади смертність перевищує народжуваність.  Так станом на 1 грудня 2019 року на території Михайлівської сільської ради  народилося 27 осіб, а померло  59 осіб.  Приписалося  199 осіб, виписалося  202  особи.       

  Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в селі, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово - економічного стану та добробуту населення. Подолання фінансової кризи та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривалим і складним процесом.

Кількість працездатного населення територіальної громади становить 2401 особа, з них близько 1869 осіб працюють на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності та господарювання.

Основними проблемами неповної зайнятості населення є:

- наявність підприємств з сезонним циклом роботи;

- недостатнє реагування системи професійної підготовки кадрів на зміни ситуації на ринку праці, що призводить до незбалансованого попиту та пропозиції робочої сили, ускладнює працевлаштування випускників навчальних закладів;

- відсутність механізму реалізації щодо бронювання робочих місць для працевлаштування незайнятого населення, що потребує соціального захисту;

- наявність тіньових відносин, передусім внаслідок значного податкового навантаження на роботодавців та відсутність механізму економічного стимулювання роботодавців до створення робочих місць з гідними умовами та оплатою праці.

Ринок праці:

            Основою зайнятості населення є робота в ТОВ «Олімп»,  ТОВ Імпульс»,ПП «ВАТ КОМПАНІ»,  ТОВ «Компанія «Тіса-Агро»,  ТОВ «БК «ЕСКАДОР», ТОВ «СТ «Агросвіт», ТОВ «Соната - Оіл», ТОВ «Колос – 08», СТОВ «Ребедайлівка», ТОВ «Імпульс».

  

                        Стан розвитку інфраструктури ОТГ

На території об’єднаної територіальної громади здійснюють господарську діяльність суб’єкти підприємницької діяльності. Основні напрями діяльності – сільськогосподарське виробництво, підприємство переробної промисловості, роздрібна торгівля.

На території Михайлівської сільської ради основним землекористувачем являється ТОВ «Олімп», ПП «ВАТ КОМПАНІ», ТОВ «Компанія «Тіса-агро»,  ТОВ «Імпульс», ТОВ «СТ «Агросвіт», ТОВ «Колос – 08» та фермерські господарства    СФГ «Колос», СФГ «Руденко В.І.», ФГ «Шульга  О.Я.»,  СФГ «Клин», ФГ Кулініч М.П., СФГ «Обрій», ФГ «Органік», СФГ «Оберіг», СФГ «СІМ».

Загалом,  у Михайлівській ОТГ зареєстровано     35    юридичних осіб та  69 приватних осіб- підприємців. Найбільшими з яких є  ТОВ «Олімп»,  ПП «ВАТ КОМПАНІ»,  ТОВ «Компанія «Тіса-Агро»,     ТОВ «БК «ЕСКАДОР», ТОВ  «Імпульс», ТОВ «СТ «Агросвіт», ТОВ «Соната - Оіл», ТОВ «Колос – 08», ТОВ «Імпульс».

           На території ОТГ функціонує 16 закладів торгівлі,  1 заклад громадського харчування- кафе-бар «Везувій», 1 аптека та 2 заклади побутового обслуговування населення ( перукарня та шиномонтаж).  

Природні ресурси. В околицях населеного пункту є корисні копалини осадового походження:  пісок, глина, в недалекому минулому використовувалися  для місцевих потреб. Основним ресурсом є землі сільськогосподарського призначення, які знаходяться в оренді, або обробляється вихідцями. В наявності землі лісового фонду та об’єкти водного фонду.

На території громади є розгалужена електрична і газова мережа. 100% населення Михайлівка, Ревівка, Пляківка, Ребедайлівка та селище Лісове електрифіковано, 50% всього населення громади забезпечено газопостачанням.

 Житлові приміщення опалюються індивідуально.

Інженерна інфраструктура ОТГ включає в себе водопостачання  (довжина водогону 13,3 км в с.Ребедайлівка та с.Пляківка ), освітлення вулиць та доріг.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

На території с. Ребедайлівки 230 домогосподарств та на території    с.Пляківка 82 домогосподарства користуються централізованою системою водопостачання решта жителів користуються водою із індивідуальних колодязів.

Дорожньо-транспортне забезпечення. Через Михайлівську об’єднану територіальну громаду проходить автомобільна дорога державного значення Київ-Знам’янка, що є сполученням з районним центром, областю та м. Києвом.

Транспортне сполучення із обласним центром м. Черкаси здійснюється   АТП -17142 маршрут Кам`янка - Черкаси, кількість перевезень становить – 8 маршрутів здійснюється щоденно; з районним центром АТП -17142 кількість перевезень 3 – щоденно Кам`янка - Ребедайлівка. На Київ здійснюється перевезення АТП -17142 1 маршрут щоденно.

Мережа шляхів: всього вулиці по селах  60,34 км,

в тому числі комунальних доріг 53,29  км,

з них з твердим покриттям 17,3 км,

ґрунтовим покриттям 35,99 км,

потребують капітального ремонту 69,8 км.

За  рахунок  коштів бюджету  ОТГ в 2018 році  проведено поточні ремонти доріг комунальної власності 19 вулиць на загальну суму 387,027 тис.грн., в тому числі с.Михайлівка (вулиця Парова, Молодіжна, Весняна, Кузнєцова, Садова, П.Гандзюри), с.Ребедайлівка (вулиця Кам’янська, Садова, Колгоспна, Молодіжна, Польова, пров.Лізи Чайкіної, Лесі Українки), с.Ревівка (вулиця Вишнева, Шкільна, ім.Ф.Корецького),  с.Пляківка (вулиця Вишнева, провулок Молодіжний).

На технічне обслуговування, поточні ремонти та реконструкцію вуличного освітлення у 2018 році використано 362,815 тис.грн бюджету ОТГ.  Зокрема проведено реконструкцію мережі вуличного електроосвітлення  ТП-314 с.Пляківка на суму 76,770 тис.грн. та ТП-113 с.Пляківка  на суму 64,032 тис.грн.

Соціальний захист

Жителі Михайлівської громади отримують соціальну допомогу із державного бюджету, а також надається із сільського бюджету матеріальна допомога. За 11 місяців 2018 року виплачено  допомогу на лікування  та на вирішення  соціально-побутових проблем в зв’язку  зі скрутним  матеріальним становищем  65 жителям сіл Михайлівка, Ревівка, Ребедайлівка, Пляківка на суму 160,700 тис. грн. та  6 особам  допомогу на поховання  в сумі 8,000 тис. гривень. А також  по місцевій програмі «Турбота»  було виділено до Дня Чорнобильської  трагедії  по 300 гривень  33 чорнобильцям  в сумі 9,900 тис.грн.

На території сільської ради зареєстровано і проживають 38 багатодітних сімей, в яких виховується 132 неповнолітніх  дітей. 2 – діти, які проживають в будинку сімейного типу. 10 дітей які знаходяться під опікою. У громаді 48 сімей учасників АТО в яких проживають  53 дітей.

На території Михайлівської сільської ради 113 одиноких непрацездатних громадян, інвалідів яких обслуговують 12 соціальних  робітників.

  Освіта

Освітню галузь Михайлівської ОТГ представляють заклади:

  1. Михайлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;
  2. Ребедайлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;
  3. Ревівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,

в яких навчається  349 учнів, працює 59 учителів. В школах організовано гурткову роботу.   

         Вище вказані навчальні заклади були прийняті у комунальну власність  сільської ради з 1 лютого 2018 року рішення сільської ради  від 30.01.2018  № 2-20/VII                            .

        У 2018 році  за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам  на здійснення заходів щодо соціально - економічного розвитку територій,  за сприянням народного депутата Рудика С.Я.,  на території Михайлівської ЗСШ I-III ступенів встановлено спортивний майданчик на суму 60,080 тис.грн. (кошти д/б 59,080 тис.грн. і співфінансування з місцевого бюджету 1,000 тис.грн.)

Для покращення матеріально - технічної бази  закладів освіти за кошти бюджету ОТГ виконано наступні заходи:

  • придбано лінолеум у Ревівську ЗОШ на суму 9,720 тис. грн;
  • придбано бензотример для Ребедайлівської ЗОШ на суму 3,500 тис. грн. та придбано Wi-Fi роутер  на суму 0,700 тис.грн;
  • придбано два мікшерські пульти  на суму 8,900 тис.грн. для Ревівської та Ребедайлівської ЗОШ;
  • придбано активну колонку на суму 4,880 тис. грн. для Михайлівської ЗОШ;
  • придбано мийки нержавіючі на 3 секції на суму 12,708 тис. грн. в приміщення кухні Михайлівської  та Ревівської ЗОШ;
  • придбано пожежний інвентар на 3 школи на суму 19,779 тис. грн. та проведено лабораторні вимірювання на суму 9,500 тис. грн. А також для ремонту шкіл  було придбано фарбу на суму 60,000 тис.грн.

За рахунок  субвенції з Державного бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти  «Нова українська школа» на 1 класи  всіх трьох шкіл  було придбано сучасні парти в кількості 42 шт. на суму  64,344 тис. грн.,  з них кошти субвенції 39,812тис.грн., місцевий бюджет 24,532 тис .грн та придбано принтери в кількості 3шт та ламінатори  в кількості 3 шт. на суму 22,409 тис.грн., з них кошти субвенції 19,919 тис. грн., місцевий бюджет 2,490 тис. грн.

Також за  рахунок  залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду було придбано ноутбуки  на 1 класи всіх шкіл на суму 28,052 тис. грн., з них кошти субвенції 25,247 тис. грн., місцевий бюджет 2,805 тис. грн.

         Також на території громади функціонує навчальний заклад школа-інтернат, де виховується 110 дітей, при якому функціонує двоповерховий гуртожиток на 120 місць, фінансування якого здійснюється за рахунок обласного бюджету.

        На території громади функціонує 3 дитячих садочки:

  1. заклад дошкільної освіти „Дзвіночок” в с.Ребедайлівка, який відвідує 30 дошкільнят,  працює 11 працівників;
  2. ЗДО«Сонечко» в с.Пляківка, який відвідує 28 дошкільнят, працює 9 працівників;
  3. ЗДО «Барвінок» відвідує 45 дошкільнят, працює 13 працівники.

         Дитячі  садки знаходяться  на повному утриманні  сільської ради. Створено всі  необхідні умови  для виховання  та навчання дітей.

         У 2018 році за рахунок коштів субвенції на розвиток інфраструктури ОТГ проведено капітальний ремонт по заміні віконних блоків будівлі ЗДО   «Барвінок» с.Михайлівка  на суму  - 252,34550 тис.грн.  (проведено  заміну дерев’яних віконних блоків  на металопластикові в кількості 33 шт., підвіконних дошок  та віконних відливів- 56,3м), та капітальний ремонт кухонного блоку ЗДО «Дзвіночок» с.Ребедайлівка на суму  - 131,615 тис.грн., а також за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку  частково реалізовано проект «Капітальний ремонт приміщення дошкільного навчального закладу «Сонечко» с.Пляківка на  суму 485,767 тис.грн. ( кошти місцевого бюджету в сумі 212,838 тис.грн.). 

За кошти місцевого бюджету: для  ЗДО «Барвінок» придбано  2 глибинні насоси на суму 10,800 тис. грн. та насос для котельні вартістю 1,800 тис.грн., а також придбано пральну машину  вартістю 10,300тис.грн; в  ЗДО «Дзвіночок» села Ребедайлівка придбано пральну машину вартістю 10,300 тис.грн.,  електром’ясорубку вартістю 1,040 тис.грн., праску 0,410 тис.грн. та доску для прасування 0,260 тис.грн; в ЗДО «Сонечко» с. Пляківка придбано пральну машину   вартістю 10,300 тис.грн та придбано ноутбук та принтер на суму 11,000 тис.грн.

Основні проблеми:

  • недостатні обсяги фінансування освітньої сфери, в першу чергу на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів.

Основні завдання:

  • впровадження сучасних інформаційних технологій у освітній процес для забезпечення  умов реалізації  Державного стандарту;
  • виконання завдань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • забезпечення проведення ремонту будівель закладів освіти;
  • проведення модернізації матеріально-технічної бази закладів освіти;
  • оснащення комп’ютерами закладів освіти;
  • модернізація ігрових та спортивних майданчиків закладів освіти.

 

Охорона здоровя

В мережі закладів охорони здоров’я на території Михайлівської сільської громади функціонує 4 лікувально-профілактичних закладів, в т.ч.:

  • амбулаторія загальної практики сімейної медицини с.Михайлівка;
  • фельдшерсько-акушерський пункт с.Ребедайлівка;
  • фельдшерсько-акушерський пункт с.Ревівка;
  • фельдшерсько-акушерський пункт с.Пляківка.

Фактично зайняті посади на 01.12.2018 року  становлять  9      одиниць, з них  1  лікарська посада.

        В 2018 році в галузі охорони здоров’я виконані наступні заходи:

- з місцевого бюджету  ОТГ, на придбання оргтехніки для первинної медицини, було перераховано районній раді  суму 40,000 тис. грн.;

- з місцевого бюджету ОТГ була перерахована субвенція районному бюджету для Кам’янської ЦРЛ;

        - за рахунок коштів субвенції на розвиток інфраструктури ОТГ в 2018 році проведено капітальний ремонт приміщення ФАП с.Ребедайлівка  на суму 210,41450 тис.грн.

                                                   Основні проблеми:

  • недостатнє забезпечення закладів охорони здоров’я медикаментами першої необхідності;
  • недостатній рівень відповідності наявного медичного обладнання в закладах охорони здоров’я вимогам сучасної медицини.

 

           Основні завдання та заходи на 2019 рік:

  • покращення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я;
  • збереження лікувально-профілактичних закладів сільської ради;
  • вирішення питання кадрового забезпечення.

 

Культура та духовність

 

Мережа закладів культури  на території  об’єднаної територіальної громади представлена 4 бібліотеками (с.Михайлівка, с.Ребедайлівка, с.Пляківка та с.Ревівка), 3 будинками культури та 1 сільський клуб, які  фінансуються з сільського бюджету. Сільські бібліотеки функціонують безперебійно.

У 2018 році за рахунок коштів субвенції на розвиток інфраструктури ОТГ зроблено капітальний ремонт даху Будинку культури с.Ревівка на суму 334,037 тис.грн, капітальний ремонт приміщення вестибюлю та заміна частини вікон Будинку культури с.Михайлівка на суму 625,488 тис.грн.  За рахунок коштів місцевого бюджету  проведено поточний ремонт приміщень 2-го поверху Михайлівського БК на суму 174,857 тис.грн.  та капітальний ремонт приміщення 1-го та 2-го поверху БК  на суму 369,860 тис.грн, а також проведено заміну вікон на суму  61,800тис.грн.  В с.Ребедайлівка  проведено ремонт фойє Будинку культури  на суму    34,229 тис.грн., та придбано радіомікрофон для  Будинку культури  вартістю 4,230 тис.грн. Проведено заміну 3 віконних блоків в приміщенні бібліотеки на суму 9,700 тис.грн. Також було придбано на 38,0 тис. костюми для учасників художньої самодіяльності.

  

Основні завдання та цілі:

  • збереження та якісний розвиток мережі закладів культури ;   
  • збереження історико-культурної спадщини;
  • покращення матеріально-технічної бази;
  • підвищення рівня виконавської майстерності, підтримка існуючих колективів.     

 

Фізична культура та спорт 

 

На території сільської ради діють спортивні команди, які приймають участь у змаганнях по футболу. Також у закладах освіти діють різні спортивні секції, де діти та підлітки проводять своє дозвілля, займаючись спортом. В 2018 році закуплена спортивна форма для футбольної команди на суму 8,000 тис.грн.

Основними проблемами є:

  • обмеження обсягів фінансування сфери фізичної культури та спорту;
  • відсутні в достатній кількості спортивні майданчики та футбольне поле зі штучним покриттям.

Основні завдання та заходи, фінансування на 2019 рік:

  • забезпечення належних умов для розвитку спорту на селі;
  • сприяння участі спортсменів в районних спартакіадах;
  • забезпечення ремонту, реконструкції та придбання спортивних споруд та благоустрій стадіонів;
  • залучення до занять спортом дітей та підлітків.

  

На території Михайлівської сільської ради опорний пункт міліції та місцева пожежна частина. Жителів села обслуговує дільничний інспектор поліції.

Екологічна ситуація Михайлівська ОТГ – контрольована, відноситься до 4 категорії наслідків аварії на ЧАЕС. Всі підприємства, які мають джерела викидів в навколишнє середовище створені за законом та перспективним планом, набувають функцій, повноважень та фінансових ресурсів на рівні міст обласного підпорядкування.

 

 

                             Фінансово-бюджетна ситуація

Фінансово-бюджетна діяльність - це основний інструмент регулювання та стимулювання економічних і соціальних процесів в селах, що реалізується за рахунок бюджетних ресурсів, власних коштів підприємств, установ та організацій, коштів позабюджетних фондів та коштів інвесторів.

Основною метою діяльності об’єднаної громади у сфері бюджетно-фінансової політики є формування достатніх ресурсів податкових надходжень для фінансування пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку громади та підвищення ефективності використання бюджетних коштів.

Об’єктом аналізу фінансово-бюджетної ситуації територіальної громади є місцевий бюджет та функціонування міжбюджетних відносин в умовах ринкової економіки.

Запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів, що мають прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом України.

Вжиття заходів щодо детінізації та легалізації виплати заробітної плати в громаді.

Забезпечення своєчасної та повної виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери з урахуванням державних і галузевих норм та гарантій, проведення розрахунків за спожиті бюджетними установами енергоносії та комунальні послуги.

Фінансова підтримка коштами місцевого бюджету заходів, які проводяться в громаді та проведення заходів по відзначенню загальнодержавних свят, пам’ятних дат та інших заходів із забезпечення належних матеріальних та фінансових умов для цього.

Надання з місцевого бюджету матеріальної допомоги громадянам які потрапили в скрутне матеріальне становище, особам котрі мають особливі заслуги перед Україною, приймали участь в антитерористичній операції в східних регіонах України.

Надання з місцевого бюджету іншим бюджетам міжбюджетних трансфертів на соціальний захист населення, виконання районних та обласних програм в галузі освіти, охорони здоров’я, фізичної культури та спорту, обороноздатності держави, інших програм, поліпшення матеріально-технічної бази бюджетних установ.

Фінансова підтримка коштами місцевого бюджету програм спрямованих на соціально-економічний розвиток громади.

Позитивними сторонами фінансово-бюджетної ситуації ОТГ є:

- отримання 60 % податку на доходи фізичних осіб, який є основним джерелом наповнення бюджетів, а також єдиний податок, податок на майно, акцизний податок та інші податки і збори;

- наявність державних програм та отримання підтримки від держави на розвиток інфраструктури (кошти з Державного фонду регіонального розвитку та субвенції з державного бюджету);

- визначеність фінансових пріоритетів серед різних фінансових надходжень.

Основні чинники, які негативно впливають на фінансово-бюджетну ситуацію громади:

- нестабільність законодавства;

- відсутність гарантій стабільного розвитку економіки як держави так і громади;

- високі темпи інфляції, які негативно впливають на рівень фінансової забезпеченості як бюджету громади так і її жителів;

- постійна зміна цін та тарифів на енергоносії;

- несправедливий розподіл акцизного податку;

- нестача достатніх власних фінансових ресурсів;

- зношеність основних засобів, зокрема будівель і приміщень бюджетних установ, які потребують значних капітальних вкладень.

Основними цілями  фінансово-бюджетної політики Михайлівської сільської ради  на 2019 рік є:

  • забезпечення ефективного управління бюджетним процесом;
  • удосконалення системи адміністрування податків, зборів, обов’язкових платежів та збільшення надходжень до бюджету;
  • зміцнення соціальної стабільності;
  • сприяння розвитку інвестиційної та інноваційної діяльності на території громади;
  • розбудова інфраструктури за рахунок реалізації  програм та інвестиційних  проектів  у сфері транспорту, будівництва, комунального господарства, екології.

 

Результати SWOT-АНАЛІЗУ

           SWOT – аналіз ОТГ проведено  на основі матеріалів дослідження  соціально - економічного стану  населених пунктів, що входять  до складу  Михайлівської ОТГ. На основі   SWOT – аналізу здійснюється ідентифікація проблем  та вибір  пріоритетних напрямків розвитку громади. Аналіз дає можливість  об’єктивно оцінити можливості  всебічного розвитку території. Виділення слабких сторін дозволить  розробити  ефективні заходи  щодо попередження проблем, які можуть виникнути  при процесі розвитку. Сильні сторони дають підставу  визначити потенційні можливості  території по виявленню проблем  та розробити ефективну стратегію щодо їх вирішення.     

 

Сильні сторони

 

Слабкі сторони

 

1.                Людський потенціал

2.     Бажання  позитивних  змін  та  патріотизм  територіальної  громади.

3.     Наявність зайнятих людей на території громади.

4.     Наявність приватних виробників сільськогосподарської продукції.

5.     Добре транспортне сполучення із обласним, районним центром та м. Київ.

6.     Наявність достатньої мережі соціальних об’єктів.

7.     Географічне розташування адмінцентру Михайлівки зручне для всіх населених пунктів громади.

8.     Відносно сприятлива екологічна обстановка.

9.     Активно проходить процес формування громадянського суспільства.

10. Збереження національних традицій та багате історичне минуле.

11. Високий рівень освіченості.

12. В наявності грошова оцінка земель громади.

13. Наявне вуличне освітлення.

14.Повна газифікація та електрифікація.

1. Пасивність  частини  населення  сільської громади  до  роботи  по  розвитку  села

2. Низький рівень інвестицій

3. Високий рівень безробіття, значна частина працездатного населення працює не в селі

4. Низька якість дороги з твердим покриттям.

5. Недостатні об’єми капіталовкладень для ремонту, реконструкції об’єктів.

6. Незадовільний стан окремих асфальтованих і гравійних доріг між селами громади.

7. Високий рівень захворювань населення, перевищення смертності над народжуваністю.

8. Відсутність матеріальної бази для розвитку культури.

9.Недостатня кількість високооплачуваних місць на селі.

10. Потребує реконструкції зелених насаджень та облаштування місць відпочинку населення.

11. Відсутність нового генерального плану населених пунктів громади.

12. Відсутність інвентаризації земель.

 

 

 

Можливості

Загрози

•         Зростання попиту на сільськогосподарську продукцію

•         Залучення інвестицій, грантових коштів на реалізацію проектів місцевого розвитку

•         Розбудова та покращення інфраструктури населених пунктів громади

•         Розвиток  підприємницької  діяльності,  малого  та  середнього  бізнесу

•         Створення високооплачуваних робочих місць в селі

•         Можливості розвитку  відпочинкових зон

•         Альтернативні джерела енергії (сонячна)

 

 

•        Недостатня державна підтримка сільгоспвиробників

•        Обмежені фінансові ресурси для спів фінансування проектів

•        Політична нестабільність в державі

•        Посилення податкового тиску на малий бізнес

•        Недостатня інвестиційна політика держави

•        Політична і фінансова нестабільність, які відлякують інвесторів

•        Збільшення  міграції населення

•        Прискорення темпів інфляції

 

Цілі та пріоритети розвитку об`єднаної територіальної громади

 

         Аналізуючи наявний економічний та соціальний потенціал Михайлівської ОТГ,  аналізу  сильних  та  слабких  сторін,  а  також  загроз  та можливостей  громади  на  перспективу,  слід  розглядати  місію  та бачення  розвитку    сільської  громади  та  основні  цілі  її  розвитку:

  • майбутнє територіальної  громади – це  високий  культурний  та  соціально-економічний  стиль  життя  її  мешканців;
  • збереження наявних і розбудова нових об’єктів соціально-культурного призначення (школи, дитсадки, ФАПи, амбулаторії, сільські будинки культури, бібліотеки, об’єкти спортивно-оздоровчого призначення), ремонт та реконструкція сільських доріг та доріг між селами громад;
  • місія сіл  територіальної  громади – це  сучасні  села  європейського  типу  з  розвинутою  інфраструктурою,  високим  культурним  та  духовним  розвитком  населення,  зі  збереженою  територіальною  цілістю;
  • максимальне сприяння розвитку виробництва продукції сільського господарства на конкурентній основі, створення сільськогосподарських кооперативів, пошук інвесторів, попередньо проведення підготовки промислових площадок для розміщення об’єктів господарської діяльності.

Пріоритетними завданнями є створення максимально комфортних умов жителям громади в отриманні адміністративних, соціальних та інших послуг, безпека населення, створення зручного і якісного транспортного сполучення між населеними пунктам громади та за її межами, здійснюючи необхідні ремонти доріг та мостів, відновлення мереж вуличного освітлення населених пунктів громади. Потрібно провести повну інвентаризацію земель громади з метою її максимально ефективного використання та можливу реалізацію потенційним користувачам. Застосування енергозберігаючих технологій в закладах комунальної власності громади надасть змогу зменшити витрати на обслуговування та використання об’єктів соціально-культурного призначення.